سلام
قراره توی جلسه بعدی نقد عملکرد مجموعه که دوشنبه 2 اردیبهشت ماه میشه به نقد قسمت آموزش بپردازن.
البته همون طور که دوستان میدونن نقد عملکرد از چند وقت پیش شروع شده و آخرین قسمتی که جلسه قبل نقدش تموم شد تدارکات بود.
چون بعضی دوستان نمیرسن جلسات را بیان توی این فضای مجازی،به صحبت راجع به قسمت آموزش میپردازیم
تا انشاالله بتونیم از نظرات همه دوستان استفاده کنیم.
توضیح اجمالی از واحد آموزش:
همون طور که قبلا گفتیم واحد آموزش زیر مجموعه قسمت فرهنگی چارت اجرایی است.
این قسمت قراره برای مخاطبین ثابت مجموعه برنامه هایی داشته باشه؛ که این مخاطبین به چند دسته تقسیم میشن
دانش آموزی (راهنمایی تا سال سوم دبیرستان)
دانشجویی ( پیش دانشگاهی تا زمان تأهل)
خانواده ها
برای بعضی قسمت ها یه سری برنامه اجرا شده که تیتر وار میگم
دانشجویی: جلسات تست زنی - کارگاه ازدواج -
خانواده ها : چیدمان منزل و طب اسلامی - فنگ شویی(ویژه خواهران) - اردوی تفریحی باغ صدف(صفه)
بنظر میرسه چون این قسمت تازه کارِ بیشتر به ایده و پیشنهاد نیاز باشه .... البته نقد هم یادتون نره!
سلام خدمت دوستان عزیز اگه اجازه بدید چهارتا نکنه درباره تالار گفت وگو بگم وبعدش به قسمت اموزش بپردازم 1 درفضای مجازی برای انتقاد وگرفتن اشکال به چارت اجرایی ویا حل اختلافات مکان درست وصحیحی را انتخاب نموده ایم 2.به جای ایجاد فرهنگ دیدار و ایجاد رغبت وتشنگی برای دیداردوستان ونزدیکی دلها مکانی را برای کمتر کردن عطش دیدار فراهم نکرده ایم؟ 3.ایا داشتن امار کم حضور افراداین مفهوم را نمیرساندکه نیازی به وجود همچین تالاری نیست و احساس نیازی نمیشود. 4.اسم این تالار تالار گفتگوست که معنیش گفت وشنود است وبه نظر من حقیر اگر تالار گفتمان الهی وحتی گفتمان مجموعه وافکار اعضابود بهتر میشد. واما قسمت اموزش: 1.محوریتی که همراه پرورش روح اتفاق می افتد اموزش است که در مجموعه ای که قالب فرهنگی دارد اموزش رکن اصلی واساسی میباشداولین سوال بنده این است که رکن اموزشی چرا در پی دوساله ویا کمتر ایجاد شده است ایا قبل از این چند وقت کوتاه نیازی به وجودش نبوده است 2.ایا محوریت اموزش باید بر مبنای اموزش هایی باشد که در قالب جامعه میباشد مانندتست زنی؟ونباید به اموزشهایی بپردازیم که جز اصلی زندگی اسلامی می باشد ولی در حال حاضر از بطن جامعه حذف شده است؟ 3.نیازهای مجموعه وافراد حاضر را نباید دسته بندی دقیقتری کرد وطبق انها جلسات اموزشی را برگزار نمود؟مثلا خانوادها چگونگی تربیت و خانواده اسلامی. 4.درفضای اموزشی هدف گزاری مجموعه تا چه حد است؟ 5.ایا برای استعدادهای موجود در مجموعه هم کلاسهای اموزشی برای پختگی استعداد چه در مهارتها وچه در ایده های فکری وجود دارد؟ 6.ایا نباید با برنامه ریزی بلند مدت تمامی افراد را درپرورش ایده های خود اموزش بدهیم ودر جهت گیری شخصی وحتی در ساده ترین مسایل زندگی که لازم است مهارتهایی را کسب کنند تحت اموزشی صحیح وکاربردی قرار بدهیم. 7.قسمت اموزش موظف به فکرسازی واموزش فکری میباشد یانه؟اگر میباشدعملکردی در این راستا صورت گرفته یا نه؟ 8.اخرین پرسش ونقد در چه سنی باید بیشترین مهارتها را اموخت وایا برای این سن برنامه ها کامل و تمام بوده است. دونکته اخر خدمت شما اقای حسینی 1.اگر مرهمت نموده واین متن را در تالار نگذارید وبه رسم امانت در دوشنبه مورخ 2/2/1392در جلسه ی نقد عملکرد بیان نموده ازشما بسیار سپاس گذار میشوم 2.ودر صورت گذاشتن جوابیه ان را هم بیان بنمایید.